14 C
Baku
Tuesday, April 16, 2024

Rəhbərin heç vaxt soruşmamalı olduğu 5 sual

Mənbə: Harvard Business Review Tərcümə etdi: Xəqani Səfərov

Bu yaxınlarda Harvard Universitetinin “Harvard Business Review” inistutunun rəhbər işçilər ‎üçün yayımladığı “5 Common Questions Leaders Should Never Ask” (Rəhbərin heç vaxt soruşmamalı olduğu 5 sual) məqaləsini oxudum. Məqalədə qeyd olunan nöqtələr çox diqqətimi çəkdi. Ona görə də araşdırmanı olduğu kimi tərcümə edib sizə təqdim etmək qərarına gəldim. ‎ Əvvəlcədən qeyd edim ki, məqalə akademik və Amerikan mədəniyyəti üslubunda ‎yazıldığından anlaşılması üçün əsas fikrə toxunmadan bəzi əlavələr etmişəm. ‎

Heç şübhəsiz ki, sual vermək rəhbərin ən mühüm silahlarından biridir. Doğru sual ‎vermək biznes liderlərinə vəziyyəti dəyişməyə və təşkilat xeyrinə yeni üfüqlər açmağa ‎yardımçı ‎olur.‎
Amma sualın necə verilməyindən çox şey asılıdır. Suallar insanlara böyük enerji və ‎motivasiya verə bilər. Eyni zamanda suallar üzləşdirmə və günahlandırma, ittiham etmə, ‎mənfi və ya müsbət ‎əhval-ruhiyəyə salma qabiliyyətindədirlər. ‎
‎“Biz verdiyimiz sualların dünyasında yaşayırıq”, bunu Case Western Reserve ‎Universitetinin ‎professoru və sualların araşdırlması ilə bağlı “Appreciative Inquiry” ‎Cəmiyyətinin fəallarından ‎olan David Koperrider deyir. ‎
Bəs dünyamızı yönləndirən bu suallar nələrdir? Koperriderin və digər liderlik ‎ekspertlərinin araşdırmalarına əsasən bu məqalədə liderlərin verdiyi, ancaq təşkilatı və ‎komandanı doğru yönə yönləndirməyən beş mühüm sualı qeyd etmişik. Araşdırmalar ‎göstərir ki, bu suallar düşünülənin əksinə təşkilatı və komandanı passivliyə yönləndirir.‎

Problem nədir?

Liderlər adətən bu və buna oxşar sualları özlərinə tez-tez verirlər. “Problem nədir?”, ‎‎“Nələr səhv gedir?”, ‎‏”‏Bizim ən böyük təhlükəmiz nədir?” kimi suallar 80 faiz şirkətlərin ‎daim özlərinə verdiyi suallardır. Şirkət ‎rəhbərləri daha güclü tərəflərini və imkanları ‎fikirləşmək əvəzinə, daha zəif tərəflərinə köklənirlər, bu da təşkilatı inkişafdan saxlayır. ‎Ona görə də biz bizi yanlışlara və problemə ‎istiqamətləndirən suallardan çəkinməli, ‎inkişaf və məqsədlərimizə çatdıran daha dişli suallar ‎verməliyik. Məsələn “Bu işdə ideal ‎nəticə nədir və biz ideal nəticəni necə əldə etməliyik?”, “Nə edim ‎ki, uğurlu olum” və s. ‎
Sualı hansı istiqamətdə versək, beynimiz o istiqamətdə çalışacaq. Ona görə suallarımız ‎‎“problem axtarma” mahiyyətli yox, “uğur axtarma” mahiyyətli olmalıdır.‎

‎Bu kimin günahıdır?‎

Yaranmış uğursuzluğu və problemi həll etmək əvəzinə biz günahkar ‎axtarırıq. “SY ‎Partners” məsləhətçilərindən Keyt Yamashita deyir ki, liderlər hər hansı bir problem ‎yaşayanda ‎özlərini günahkar bilirlər. Daha yaxşı olar ki, onlar günahkar axtarmasınlar. ‎‎“Bu problemdən ‎necə çıxa bilərik?” sualı ətrafında düşünsünlər. Zəif tərəflərinizin sizi ‎gücsüzləşdirməsinə ‎imkan verməyin və beyninizin problemin həlli istiqamətində ‎işləməyinə icazə verin. ‎

Axı, siz niyə belə etmədiniz?‎

Bu çox sadə suala bənzəsə də, ancaq lider tərəfindən verilməməlidir. Liderlik ‎mütəxəsislərindən ‎‏”‏Aspire Collaborative Services”-in əməkdaşı Mari Jo Asmus deyir ki, ‎bir liderin “Sən niyə belə ‎etmədin?” kimi sualı işçilər üzərində gizli nəzarət deməkdir. Bu ‎işçinin tam potensialını açmağa ‎qoymayacaq və o həmişə düşünəcək ki, necə edim ki, ‎rəhbər sonra bu sualı mənə verməsin. Öz ‎metod və yanaşmasını təhtəlşüur gizlənəcək. ‎Bütün işlərə “Rəhbərim nəyi bəyənir?” tərzində yanaşacaq. Belə yanaşma işçinin bütün ‎istedad və bacarıqlarının məhv olması deməkdir. Yaxşı olar ki, sual “Sən niyə belə etdin” ‎şəklində verilsin. Belə olduqda işçi etdiklərinin izahını vermə məsuliyyəti hiss ‎edəcəyindən o bütün işləri əsaslı şəkildə görməyə çalışacaq. ‎

Biz buna artıq cəht etməmişik?! ‎

Xüsusi ilə bu sual əvvəlcədən bir şeyi edib uğursuzluqla nəticələndikdən sonra “Biz ‎əvvəllərdə bunu edib uğursuzluqla nəticələndiyimiz halda indi niyə belə edək ki?” sualı ‎silsiləsindəndir. “Vistage International”-dan Fil Kessler deyir ki, “bir dəfə etdik ‎alınmadı, yenidən etməyin adı nədir axı?” davranışı lideri hər şeyi əvvəldən düşünüb çox ‎bilmiş kimi göstərir və işçini kiçildir. “Biz bir dəfə etdik alnmadı, indi nəyi dəyişsək ‎alınar?” yanaşmasını qoymaq lazımdır. Bu həm keçən dəfə ki səhvlərinizi ‎təkrarlamamağınıza həm də bir komanda olmağınıza xidmət edəcək. ‎

Bizim iPad-miz nədir? ‎

‎“Jump Associates” məsləhətçilərindən Dev Patnaik deyir ki, adətən rəhbərlər rəqib bir ‎məhsul çıxaranda onun şirkətində həmin məhsula alternativ olmadıqda belə suallar verir. ‎‎“Belə bir məhsuldan niyə bizdə yoxdur?” kimi suallarla lider tabeliyində çalışanlara “biz ‎rəqibi izləyirik və onu kopyalıyırıq” mesajı ötürürür. Bu isə sizi və komandanızı gücsüz ‎göstərir. Rəqib firmanın məhsulu üzərindən rəqabət idarəciliyi yaratmaqdansa, daha yaxşı ‎olar ki, bazarda hansı və necə bir məhsula ehtiyacı müəyyənləşdirmək. Sualı “ Bazarın ‎ehtiyacını ödəyəcək daha yaxşı bir məhsulu necə çıxara bilirik?” şəklində qoymaq ‎lazımdır. ‎
Yuxarıda deyilən fikirlərə diqqət etdikdə ümumiyyətlə sualların uğurlu olub-olmadığını ‎dəyərləndirmək üçün üç ümumi qaydanın olduğunu görürük. ‎
Əvvəla “Peer Insight” İdarəçi məsləhətçilərindən Tim Ogilvie görə suallar mühakimə ‎ruhunda olmamalıdır. ‎
İkincisi, Liderin öz çalışanlarına yanaşması bir valideyinin övladına yanaşdığı kimi ‎olmalıdır. Bunu isə Kessler deyir. Belə ki, liderin işçilərinə verdiyi suallardan qayğı hiss ‎edilməlidir. ‎
Və sonuncusu, Freak liderlik blokundan Dan Rockwell deyir ki, heç vaxt cavabını ‎dinləməyəcəyiniz sualı verməyin. Çox vaxt liderlər sualı cavabını eşitməmək üçün verir. ‎Bu da liderin sualının dəyərini aşağı salır. ‎

Son xəbərlər
Digər xəbərlər