16 C
Baku
Monday, April 29, 2024

“Sumqayıt Texnologiyalar Parkı” 9 yeni vakansiya üzrə işçi axtarır

İqtisadçı

Vəzifə öhdəlikləri:

• Gündəlik balans, mənfəət və zərər hesabatını hazırlamalı;
• Aylıq və rüblük maliyyə nəticələrinin rəhbərliyə təqdim etməli;
• Müvafiq struktur bölmələrin büdcə planlamasında iştirakını təmin və koordinasiya etməli;
• Büdcəyə nəzarət, habelə hesabatlılıq üzrə öhdəlikləri həyata keçirməli;
• Xərclərin təhlilinin həyata keçirilməsi, variasiya təhlilini həyata keçirməli;
• Struktur bölmələr və məhsullar üzrə mənfəətlilik təhlilini etməli;
• Rəhbərlik tərəfindən verilmiş tapşırıqların icra etməli, təhlilləri aparmalı, təqdimatları hazırlanmalı.

Təhsil/Təcrübə:

• Maliyyə və iqtisadiyyat üzrə ali təhsil;
• Müvafiq sahədə ən az 2 il iş təcrübəsi;
• Azərbaycan dili sərbəst, Rus dili yaxşı səviyədə olmalı (İngilis dili biliyi üstünlükdür);
• MS office proqramları üzrə müstəqil şəkildə işləmək;
• Təzyiq altında işləmə bacarığı;


2. Laborant

Vəzifələri:

• Laboratoriyanın rəisinin və mühəndisinin sərəncam və tapşırıqlarını yerinə yetirməlidir;
• Laboratoriyanın laborantı əməyin mühafizəsi, təhlükəsizlik texnikası, yanğından mühafizə və sanitariya  gigiyenası qaydalarına əməl etməlidir;
• Sınağın aparılmasını normativ texniki sənədlərin tələbinə uyğun  aparılmalıdır;
• Sınaqları apararkən laboratoriya cihazlarından və kimyəvi reaktivlərdən təlimata uyğun istifadə edilməlidir;
• Reaktiv və materialların izafi sərfinə yol verməməlidir;
• Laboratoriyada xüsusi geyimlərdən və fərdi qorunma vasitələrindən istifadə etməlidir.

Təhsil/Təcrübə:

• Ali təhsil;
• Analoji sahədə 1 il iş təcrübəsi;
• Microsoft Office proqramlarını istifadəçi səviyyəsində bilmək;
• Azərbaycan dilində sərbəst, ingilis və rus dillərində sənədləşmə səviyyəsində bilməli;
• ISO 9001(Keyfiyyət idarəetmə sistemi), OHSAS 18001(Əməyin təhlükəsizliyi və mühafizəsi idarəetmə sistemi), ISO 14001 (Ətraf mühitin təhlükəsizliyinin idarəetmə sistemi) beynalxalq standartları barədə ümumi məlumatl; olmalı;


3. Mühəndis-texnoloq

Vəzifə öhdəlikləri:

• Mühəndis-texnoloq, ətraf mühitin təhlükəsizliyini nəzərə alaraq, mütərəqqi, iqtisadi cəhətdən əsaslandılmış texnoloji proseslərin işlənib hazırlanmasını, tətbiqini və müəssisənin məhsul buraxılışı rejimlərini işləyib  hazırlayır;
• İstehsalatın texnoloji hazırlığını və texniki cəhətdən yenidən qurulmasını təşkil edir;
• Xammala,materiala, əmək sərfinə  qənaəti  təşkil edir;
• Məhsulun, işlərin(xidmətlərin) keyfiyyətinin yaxşılaşdırılmasını təmin edə biləcək istehsal rejimini təşkil edir;
• Yeni texnika və texnologiyanın tətbiqi planlarının texnolojı sənədləşdirmənin hazırlanmasını, sexlərin, sahələrin və digər istehsalat bölmələrinin onlarla təmin edilməsinə nəzarət edir;
• Məmulatın hazırlanması, elm və texnikanın nailiyyətlərinin texnologiyanın tətbiqini həyata keçirir;
• Texnolji sistemlərin layihələşdirilməsi, istehsalat kompleksinin avtomatlaşdırılması təşkil edir;
• İstehsalatın texnoloji sxemində baş verən dəyişikliklərin reqlamentində əks olunması üçün texniki şöbəyə müvafiq materiallar təqdim etmək.

Təhsil/Təcrübə:

• Ali-texniki təhsil;
• Analoji sahədə ən azı 5 il iş təcrübəsi;
• Azərbaycan dilini sərbəst bilməli, Rus və ingilis dillərini sənədləşmə səviyyəsində bilməli;
• Microsoft Office proqramlarını istifadəçi səviyyəsində bilmək;
• ISO 9001 (Keyfiyyət idarəetmə sistemi), OHSAS 18001 (Əməyin təhlükəsizliyi və mühafizəsi idarəetmə sistemi), ISO 14001 (Ətraf mühitin idarəetmə sistemi) beynalxalq standartları barədə ümumi məlumatlı olmalıdır.


4. Reception

Job responsibilities:

• Serve visitors by greeting, welcoming, directing and announcing them appropriately
• Answer, screen and forward any incoming phone calls while providing basic information when needed
• Receive and sort daily mail/deliveries/couriers
• Maintain security by following procedures and controlling access (monitor logbook, issue visitor badges)
• Update appointment calendars and schedule meetings/appointments
• Perform other duties such as filing, photocopying, collating, faxing etc.

Education/experience/ skills:

• Higher education
• Minimum 1 year of relevant work experience
• Multilingual (Azeri, English, Russian) Windows Office Programs (Words, Excel and PowerPoint)
• Solid communication skills both written and verbal
• Ability to be resourceful and proactive
• Ability to organize, multitask, prioritize and work under pressure


5. Human Resources Assistant

Job responsibilities:

• Assisting the team with the administration of the day-to-day operations;
• Maintaining the HR personnel files and other HR databases;
• Preparation of all relevant documentation;
• Preparation of job advertisement and communication with the external job portals;
• Participation on the job fairs;
• Management of CV database;
• Arrangement of interviews and other events as required;
• Timely and accurate execution of the tasks given by the management.

Education/experience/ skills:

• University Degree in Legal, Business Administration (BBA or MBA degree) or Social Sciences;
• Multilingual (Azeri, English, Russian);
• Advanced proficiency in MS Office suite;
• Ability to perform tasks with minimal supervision;
• Ability to work under pressure.


6. Office Administrator

Responsibilities

• Coordinate office activities and operations to secure efficiency and compliance to company policies
• Supervise administrative staff and divide responsibilities to ensure performance
• Manage phone calls and correspondence (e-mail, letters, packages etc.)
• Support budgeting and bookkeeping procedures
• Create and update records and databases with personnel, financial and other data
• Track stocks of office supplies and place orders when necessary
• Submit timely reports and prepare presentations/proposals as assigned
• Assist colleagues whenever necessary

Requirements

• University degree (Degree in engineering preferred);
• 5+ years of experience as an office administrator, office assistant or relevant role
• Fluency in English (Advanced);
• Outstanding communication and interpersonal abilities
• Excellent organizational and leadership skills
• Familiarity with office management procedures and basic accounting principles
• Excellent knowledge of MS Office and office management software
• Qualifications in secretarial studies will be an advantage

Briefly about STP

STP, launched in 2009, is the first and unique Technology Park of its kind in Azerbaijan and the South Caucasus region.  STP a complex of plants qualified in different manufacture areas, capable to satisfy the needs of both domestic and foreign markets. There are Polymer Products Plant, Cable Plant, Hot Dip Galvanizing Plant, Heavy Machinery Building, Sandwich Panel Plant, Electrical Equipment Plant, Metal Construction Installation Plant, Technical Gases Plant, Fine Mechanics Plant, Aluminium and Copper Profiles Plant and Pressing Plant on the territory of STP.

STP is specialized in production of electrical equipment, cables, machine building, polymeric products, steel fabrication, hot-dip galvanizing, sandwich panels, ventilation systems, solar panels, powder coating and etc. All plants and production facilities are equipped with the best technological equipment, such as “Mazak”, “Gleason”, “Vuhan”, “EJONG”, “Goodway”, “MILLSTAR”, “Proking”, “Dahlih”, “Durmazlar”, ”Ermaksan”, “Akyapak” and etc.

Our major clients are BP Global Projects Organization, Halliburton Energy Services Limited, Tekfen Holding, Azfen J.V., SOCAR Polymer, Samsung Engineering.

In March 2017 STP has started turnaround program immediately followed by team strengthening initiatives, as well as other large-scale institutional and operational changes. The aim of the reengineering is to secure wider (both local and specifically regional) brand recognition of STP via enhancing its production and sales capabilities.
We are operating in a challenging and diverse environment, and we believe that with our new structure, business strategy, the reorganization of our business units, developing the production policies, procedures and putting customers at the center of our actions, we will contribute to the development of a stable economy in Azerbaijan.

We believe that STP will ultimately benefit from the improvements initiated recently.


7. Chief Designer on Metal-Construction, Machine-building and Mechanical processing

Other requirements:

 

The position of the Chief Designer is assigned to a person who has a Master’s degree in engineering and experience in engineering and management positions in the manufacturing profile for at least 10 years.
The candidate should have experience working in 3D Modeling program.

The candidate should have knowledge of:

• Methodological materials for the design preparation of production;
• Profile, specialization and features of the organizational and technological structure of the enterprise;
• Prospects for the technical development of the industry;
• Technology of production of the enterprise’s products;
• Systems and design methods;
• Organization of design preparation of production in the industry;
• Production capacities, technical characteristics, design features and operating modes of the equipment of the enterprise and the rules of its operation;
• Order and methods of planning the design preparation of production;
• Technical requirements for the designs being developed, the conditions for their installation and commissioning, methods of technical calculations;
• Basis of technical standards, technical conditions and other guidelines for the development and design of design documentation;
• Fundamentals of patenting, standardization and certification;
• Domestic and foreign achievements of technology in the relevant industry;
• Advanced domestic and foreign experience in designing similar products;
• Fundamentals of the economy, the organization of production, labor and management;

Job responsibilities include:

• Manage the creation of new and modernized designs of products (complexes, machines, devices, instruments, mechanisms) of current production, ensuring their high technical level, competitiveness and patentability.
• Take measures to accelerate the development of promising design developments and new materials.
• Organize the development of projects for new experimental and industrial installations, non-standard equipment and adaptations in connection with the reconstruction of facilities, the automation of production and the mechanization of labor-intensive processes.
• Ensure the compliance of new and modernized structures with technical tasks, standards, requirements of rational organization and labor protection and safety standards.
• Supervise the preparation of feasibility studies of the effectiveness of new design developments, their advantages over previously manufactured ones.
• Organize the development of prospective and current plans for the introduction and development of new equipment, design preparation of production, research and development work and control their implementation.
• Develop technical specifications for design, provide protection and coordination in accordance with the established procedure of developed sketch, technical and working projects, present design solutions for approval.
• Take measures to shorten the time for the development of new equipment, the cost and cycle of design preparation for production through the introduction of advanced design methods.
• Participate in installation, testing, commissioning and commissioning of new product designs.
• Supervise the manufacture of products and their operation.
• Take part in the work on the certification of products by quality categories, the development of proposals for reconstruction, technical re-equipment, intensification of production, increasing its effectiveness; provide design development for the adoption of rationalization proposals and inventions.
• Organize work to improve the skills of workers engaged in product design preparation.
• Manage the employees of the department, directs and coordinates the activities of subordinate units.

Briefly about STP

STP, launched in 2009, is the first and unique Technology Park of its kind in Azerbaijan and the South Caucasus region.  STP a complex of plants qualified in different manufacture areas, capable to satisfy the needs of both domestic and foreign markets. There are Polymer Products Plant, Cable Plant, Hot Dip Galvanizing Plant, Heavy Machinery Building, Sandwich Panel Plant, Electrical Equipment Plant, Metal Construction Installation Plant, Technical Gases Plant, Fine Mechanics Plant, Aluminium and Copper Profiles Plant and Pressing Plant on the territory of STP.

STP is specialized in production of electrical equipment, cables, machine building, polymeric products, steel fabrication, hot-dip galvanizing, sandwich panels, ventilation systems, solar panels, powder coating and etc. All plants and production facilities are equipped with the best technological equipment, such as “Mazak”, “Gleason”, “Vuhan”, “EJONG”, “Goodway”, “MILLSTAR”, “Proking”, “Dahlih”, “Durmazlar”, ”Ermaksan”, “Akyapak” and etc.

Our major clients are BP Global Projects Organization, Halliburton Energy Services Limited, Tekfen Holding, Azfen J.V., SOCAR Polymer, Samsung Engineering.

In March 2017 STP has started turnaround program immediately followed by team strengthening initiatives, as well as other large-scale institutional and operational changes. The aim of the reengineering is to secure wider (both local and specifically regional) brand recognition of STP via enhancing its production and sales capabilities.
We are operating in a challenging and diverse environment, and we believe that with our new structure, business strategy, the reorganization of our business units, developing the production policies, procedures and putting customers at the center of our actions, we will contribute to the development of a stable economy in Azerbaijan.


8. Mexanika mühəndisi

Vəzifə öhdəlikləri:

• Layihənin mexanika  bölümünü dərindən araşdırmaq və öyrənmək;
• Mexanika layihələrini layihəçi və subpodratçı ilə müzakirə etmək;
• Mexanika işləri üzrə subpodratçının  işinin keyfiyyətinə nəzarət etmək;
• Avadanlıqların fasiləsiz, texniki cəhətdən düzgün istismarını və etibarlı işini, onların saz vəziyyətdə, tələb olunan səviyyədə saxlanılmasını təmin etmək;
• İstehsalatın texniki hazırlığını təmin etmək;
• Təmirarası xidməti, təmirin vaxtında və keyfiyyətlə keçirilməsini, avadanlığın modernləşdirilməsi, ümumi vəziyyətə texniki nəzarəti təşkil etmək;
• Təmir işlərində əməyin mühafizəsi və təhlükəsizlik texnikası qaydalarına riayət edilməsini təmin etmək və s.

Təhsil/Təcrübə:

• Ali texniki təhsil;
• Analoji sahədə 3 il iş təcrübəsi;
• Microsoft Office və AUTOCAD proqramlarını istifadəçi səviyyəsində bilmək;
• İngilis və Rus dillərində sərbəst şəkildə istifadə etmək.


9. Proposal Manager

Vəzifə öhdəlikləri:

• Develops the Proposal Plan and review the Enquiry Summary, if necessary;
• Organizes and holds the bid kick-off meeting;
• Defines the bid cost structure, with the support of an Estimator;
• Manages the interfaces with Partners and Client;
• Approves the scope of work of each party involved in the bid;
• Analyses Contract requirements and conditions;
• Assists in bid vendors list definition;
• Approves the cost estimate of materials developed by the Estimator;
• Prepares the bidding documents;
• Approves the cost estimates of subcontracts developed by the Offshore Estimator;
• Identifies the pre-bid agreements to be completed, if necessary;
• Approves the cost estimate of internally performed activities developed by Estimator and based on the evaluations made by the other technical departments (engineering, procurement, assets management);
• Approves the preliminary project cash flow developed by the Estimator;
• Endorses the project organization, overall project schedule, overall execution plan, overall resources plan developed by the Operations Coordinator;
• Integrates proposal packages prepared by the individual Operating Companies and Proposal Partners (if any) and reconcile possible discrepancies;
• Discusses with the Commercial Managers and approve each Operating Company proposal package in accordance with the  Commercial strategy;
• Submits the proposal to the Client.

Təhsil/Təcrübə:

• University degree (Degree in engineering preferred);
• 10+ years of project or proposal experience;
• Fluency in English (Advanced);
• Proficiency in MS Office programs;
• Excellent client-facing communication skills;
• Good business communication and interpersonal skills.


Additional info: 

Location: H.Z.Taghizade settlement, Sumgait City

Interested applicants should submit their CV via e-mail: [email protected] clearly indicating in subject line the position applied for. Only shortlisted candidates will be contacted.

Əlavə məlumatlar:

• Əmək haqqı razılaşma əsasında; 
• Şirkət tərəfindən naharla, nəqliyyatla və korporativ nömrə ilə təmin edilmə;
• 5 günlük iş həftəsi;
• İş yeri Sumqayıt şəhəri, H.Z.Tağıyev qəsəbəsində yerləşir.
• E-mail:  [email protected]

Son xəbərlər
Html code here! Replace this with any non empty raw html code and that's it.
Digər xəbərlər